« terug naar vorige pagina

No-show beleid

Waarom een ‘No-Show’ beleid?
Steeds meer mensen willen een afspraak maken voor het spreekuur. U wilt met uw medische vraag (vragen) graag zo snel mogelijk met de arts of andere praktijkmedewerker bespreken en geholpen worden. Als praktijk proberen wij de wachttijd voor een afspraak zo kort mogelijk te houden.

Het komt helaas voor dat patiënten niet op hun afspraak komen. De tijd die voor u gereserveerd stond had ook iemand anders geholpen kunnen worden.

Daarom hanteren we met ingang van 1 april 2021 een ‘No-Show’ tarief als schadevergoeding voor de kosten die de praktijk maakt. Dit geldt voor het niet nakomen van afspraken bij de huisarts, praktijkondersteuner en assistente.

Kunt u niet op uw afspraak komen?
Mocht u dus verhinderd zijn voor de gemaakte afspraak, geef dit dan graag minimaal 24 uur vóór de geplande afspraak telefonisch of online door. De afspraaktijd kan dan aan een ander worden toegekend. U kunt veelal direct, mocht het nodig zijn, een nieuwe afspraak maken. Er wordt dan natuurlijk ook geen ‘No-Show’ tarief berekend.

Er kan soms sprake zijn van overmacht daar houden wij zeker rekening mee.

Wat is de hoogte van het ‘No-Show’ tarief?
Het ‘No-Show’ tarief is een schadevergoeding voor de kosten die de praktijk maakt.

Wij hanteren de volgende tarieven voor een ‘No-Show’:

  • € 15,- voor een enkel consult van 10 minuten;
  • € 25,- voor een langer of dubbel consult (hier vallen alle consulten bij onze praktijkondersteuners onder).
  • € 30,- voor een consult bij POH GGZ

Hoe werkt het?
Wij kunnen een ‘No-Show’ tarief in rekening brengen wanneer u:

  • vaker niet verschijnt op een afspraak;
  • een afspraak niet tijdig ( bij voorkeur 24 uur voor de afspraak) afzegt;
  • een afspraak vergeet.

Omdat er geen zorg is verleend, worden deze kosten niet door uw zorgverzekeraar vergoedt.

Let op: U dient deze nota zelf te betalen.

Wij hopen het ‘No-Show’ tarief zelden of nooit in rekening te hoeven brengen.